Huisstijl voor
Duchefa
De farmaceutische markt is een traditionele wereld, en dat zie je meestal ook terug in de uitingen en huisstijl van farmaceutische bedrijven. In zo’n behoudende en gereguleerde industrie is een eigentijds logo onderscheidend en geef je als bedrijf een mooi signaal naar de buitenwereld: Wij zijn er en we zijn klaar voor de toekomst! Gelukkig dacht Duchefa daar ook zo over.
Dit was de opdracht
Een huisstijl opleveren vanuit de kernwaarden:
– Stabiliteit
– Vertrouwen
– Toegankelijkheid
De tone of voice:
– Fris
– herkenbaar
De middelen:
Visitekaartjes, briefpapier en enveloppen, labels, een Powerpoint-presentatie en een huisstijlhandboek.
Klaar voor de toekomst
Doordat Duchefa ruim 50 jaar een goede reputatie heeft opgebouwd in de markt, was het belangrijk dat de identiteit en herkenbaarheid gewaarborgd blijft. Daarom is er gekozen voor het behoud van het beeldmerk, alleen dan een nieuwer jasje. Ook is er een frisse kleur groen in het logo toegevoegd, als tegenhanger van het zakelijke donkere groen.
Een belangrijke wens was om de kleur magenta terug te laten komen in de huisstijl. Omdat de unieke kleuren combinatie van donkergroen en magenta voor herkenbaarheid van Duchefa zorgde. Daarom wordt deze kleur subtiel en speels toegepast in specifieke elementen van de huisstijl.



Bij Duchefa werken ongeveer 50 mensen. Om het personeel te ondersteunen bij het op een juiste manier uitdragen van de huisstijl, is het huisstijlhandboek in het leven geroepen. Benieuwd hoe zo’n huisstijlhandboek eruitziet? Ik laat het je graag zien! Bel gerust: 0628522794.
Het was in eerste instantie best spannend om de huisstijl te vernieuwen. Vragen als “blijft de identiteit voldoende gewaarborgd” en “Herkennen mensen en ikzelf Duchefa nog wel” speelden aanvankelijk. Maar het eindresultaat, met het nieuwe logo zo groot op het pand, maakt me nog trotser. Dit wordt gelukkig ook bevestigd door de vele complimenten die we krijgen van onze klanten en partners.
Marten Teves, Directeur Duchefa
Categories
HuisstijlWerk
Neem een kijkje in het portfolio van MD2. Wie weet kom je hierdoor op een idee voor je eigen bedrijf waar je nooit aan gedacht had.
Heb je een vraag, een opmerking, een brainwave, een briljant idee of ontelbaar veel energie om iets nieuws te beginnen?
Neem dan snel contact op via onderstaand formulier!
Stuur een bericht.
En MD2 neemt snel contact met je op!